Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2011, 00:56   #8
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn...

In de omgeving van kapellen op den bos komen is al voldoende om het ook te krijgen...

De halve gemeente heeft daar asbest onder zijn oprit liggen,en heeldere beken zijn erdoor vervuild...

Zelfs in de gemeente blaasveld heeft men ooit de wandelpaden in het natuurgebied het broek enkele jaren nadat ze waren aangelegd hélemaal moeten afgraven omdat er torenhoge concentraties asbest in de lucht werden gemeten....

Er lopen dus duizenden mensen in de rupelstreek en klein brabant rond die zonder dat ze het weten al besmet zijn door asbest...
Indien het over asbest in zijn consistentie als plaat, buis of wat ook betreft, dan is er geen gevaar. En zo bevinden zij zich in de huizen.

Het voorbeeld dat u aangeeft is absoluut juist, en is inderdaad heel giftig. Die situatie's bestaan jammer genoeg.
Dit geval gaat over afval van asbest; het afval van verwerkt asbest werd vroeger gebruikt voor opritten en dergelijke. En kwamen op deze manier te verspreiden in het milieu of werden zelfs gedumpt. Ik zou voor geen geld in deze streek willen gaan wonen.