31 oktober 2011, 13:47
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het is natuurlijk allemaal heel nobel en schoon en proper, maar je mag jezelf ook geen blazen wijs maken, wij zijn nu eenmaal afhankelijk van stroom.
Of die nu groen is of zwart, of gemaakt door een bende slaven in ne sweatshop die met z'n allen op fietsen rijden, dat interesseert me niet.
Maar wat wij willen is 100 % beschikbaarheid.
En groene stroom , wind / zon kan ons die 100 % beschikbaarheid niet geven, onmogelijk. de enige alternatieven die dat wel doen zijn de werking van Eb / vloed, en eventueel warmte ophalen uit de bodem, al de rest is onderhevig aan de "natuur" en dus onbetrouwbaar.
Zelf de werking van eb en vloed is niet 100 % controleerbaar en aan onze kust en rivieren zijn de verschillen aan de kleine kant en het rendement dus ook.
Een pijp boren tot in de vulcanise lagen daar gaan de groene jongens ook niet echt gelukkig mee zijn vrees ik, al lijkt me dat de enige rendabele niet nucleaire methode voor het ogenblik.
Als je CO2 vrij wil produceren in Belgie, en 100 % betrouwbaarheid wil, dan moet je minstens 2 nucleaire centrales bouwen. Het is de meest betrouwbare en propere vorm van energie voorziening die we momenteel hebben, wat allerhande groene jongens ook mogen beweren. Het enige probleem dat je hebt, is de opslag van het afval, maar dat gebeurt onder een veilige en gecontroleerde manier, kernafval blijft onder controle, de bucht die je de natuur inblaast door een STEG centrale, een diesel agregaat, of de prullen die in je afgedankte batterijen zitten, sijpelen hoe dan ook de natuur in.
Kom met een tegenvoorstel dat 100 % betrouwbaar is, en ik ben er zeker van dat ge goed geld gaat verdienen.
|
Grotendeels akkoord met wat je schrijft.
Ter herhaling: elke medaille heeft 2 kanten...

|
|
|