Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A
Simpel is niet eerlijk. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen lijkt mij normaal (het kan ook niet anders uitdraaien). In België zitten we helaas al met de hoogste belastingen ter wereld, zonder dat daar een gedegen resultaat tegenover staat.
Dus de sterkste schouders ja, maar enkel indien er stevig aan de fundamenten gesleuteld wordt en de Belgische problemen structureel worden opgelost. Dit laatste weigert de politiek al decenia.
|
Lang niet voor iedereen dezelfde belastingsregels dus, dat is indd zo.
Maar daar hebben zij met zwakke schouders niets aan.
Een mooi voorbeeld zou ze mogen nemen van Leterme die zijn ontslagvergoeding niet moet hebben, dat is mijn persoonlijke bedoeling van de sterkste schouders.
Het heeft ook geen zin om bedrijven meer belastingen te laten betalen, het heeft wel zin om de fraude uit alle takken in de maatschappij weg te halen.
En daarmee bedoel ik niet ons sociaal systeem, maar witte boord criminelen en btw/ belastingsfraude op schalen.
Men zou ook eens een (niet te hoge) wegentax voor buitenlandse voertuigen kunnen invoeren,
en een
borgsom invoeren bij Justitie voor criminelen. Vooral bij witte boord criminelen, het zwarte geld uit de fraude komt terug in het systeem als men een borgsom zou invoeren bij witteboord criminelen.