Los bericht bekijken
Oud 2 november 2011, 13:36   #341
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voila! Hoe kun jij nu vastleggen dat die andere factoren "er geen reet mee te maken hebben" wanneer je dat niet hebt onderzocht?
En dan heb jij het over wetenschap!

Neen, ik heb dat niet bepaald. Daarom wil ik alle factoren registreren en onderzoeken.
Jij heb al bepaald dat er verband is tussen origine en daderschap.
Wat leuter jij dan?

Ja, als je alleen wil tellen om te weten, dan hoef je geen onderzoek te doen.
Je beweert al de hele tijd dat je een onderzoek wil doen naar "wie wat doet", welke groep over en ondervertegenwoordigd is.
Je wil dus geen onderzoek. Zeg dat dan direct.

Je kan geen verder onderzoek doen, je hebt geen andere factoren geregistreerd.

Dan is van te voren kraaien wat de uitkomst moet zijn en om die reden andere factoren uitsluiten geen onderbouwd en wetenschappelijke manier van aanpakken, Ice.

Ja, het is duidelijk welke keuze je maakte en waartoe je behoort.
Kun je dan even uitleggen waarom ik iets moet onderzoeken wat niet ter zake doet aan de hypothese waarvan ik wil weten of ze waar is of niet?
Ik wil dit weten, nog maar eens en voor de honderdse keer...hoeveel Vlaamse/ Turkse/ Algerijnse/ Marokkaanse: andere jongeren/ mannen zijn over of onder vertegenwoordigt in de meest voorkomende vormen van criminaliteit.
Wat je dan moet registeren is daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine. Die factoren zijn relevant, alle andere zijn dit niet.
Die redenering kunt u niet weerleggen dus waar bent u nu steeds mee bezig, u herhaalt eibndeloos dezelfde manta alsof het argumenten zouden zijn.

Ik hoef geen andere factoren te registreren dat wat relevant is om de hypothese 1-2-3 te onderoeken, wanneer ik later, afhankelijk van de resultaten nog andere factoren wil onderzoeken kan dit natuurlijk wel.
Legt u maar uit waarom dit dan ineens niet meer zou kunnen.
Natuurlijk is juist registratie een glashelder manier om inzicht te krijgen in wie wat doet zonder al van te voren te manipuleren door niet relevante factoren bij te voegen, maar waarschijnlijk vind u dat juist zo eng, glashelder en duidelijke cijfers over hoeveel Turkse, Vlaamse, Marokkaanse, Angerijnse, anderen voorkomen in de meest voorkomende vormen van criminaliteit.

Ik bepaal de uitkomst helemaal niet maar laat de registratie dit doen...dus wat zeurt u nu toch?

En waartoe behoor ik dan wel volgens u? Ben benieuwd, graag een glashelder antwoord!
alice is offline   Met citaat antwoorden