Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2003, 14:02   #40
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dat is inderdaad de bedoeling. Eigenlijk geeft de medische industrie(hierin bijgestaan door de dokters) de volgende boodschap aan de mensen: beweeg niet, drink, eet vet, weeg gerust 120 kg...geen nood, wij lappen dat wel op met medicatie en de ziekenkas betaalt toch.
Ik geloof dat de vele artsen die hun werk serieus nemen, precies het omgekeerde doen. Als u nooit naar een arts gaat, lijkt u me bijzonder slecht geplaatst om ons te vertellen wat artsen zoal doen.

Citaat:
Natuurlijk weet ik ook wel dat sommige aandoeningen kunnen en moeten behandeld worden met pillen en spuiten maar alles wat met slaapstoornissen, hartklachten, bloeddruk, gemoedsstoornissen etc. te maken heeft zijn gewoon beschavingsziekten en liggen aan de levenswijze.
Hebt u wel eens de rapporten van de Wereldgezondheidsorganisatie gelezen? Hartklachten, hoge bloeddruk en psychiatrische stoornissen komen in ontwikkelingslanden even veel of méér voor dan in de ontwikkelde wereld. Zelfs een 'beschavingsziekte' (sic) als diabetes type 2 zal in 2050 in de Derde Wereld bij driemaal zoveel mensen voorkomen als bij ons.

Citaat:
Neem nu de Rilatine voor hyperactieve kinderen; die zijn gewoon slecht opgevoed en dat pilletje gaat daar niks aan veranderen.
Rilatine is ongeschikt voor kinderen die het niet nodig hebben en van levensbelang voor kinderen die lijden aan ADHD. Vroeger waren die al van kindsbeen af veroordeeld tot een leven als zondenbok en vervelende klier. Maar in uw opinie is er niets zo goed voor de opvoeding van een kind met ADHD als een goed pak slaag, durf ik veronderstellen.

Citaat:
Heel die medische sector is een gigantische over consumptie en met het geld dat daar verkwist wordt aan overbodige behandelingen en onderzoeken zouden heel wat milieu-en culturele projecten gefinancierd kunnen worden.
Veel geld in het medisch-farmaceutisch onderzoek zou beter kunnen worden besteed, bijvoorbeeld in ander medisch onderzoek. Maar we hebben het dan wel over geld dat de farmaceutische industrie zelf uitgeeft, nietwaar. En dat zijn grote, kapitalistische bedrijven. Weet u, eigenlijk zou het geld dat de auto-industrie uitgeeft aan onderzoek beter gebruikt worden om verkeerslichten in Kaboel te plaatsen. En het geld dat de voedingsindustrie uitgeeft aan het ontwikkelen van nieuwe soorten yoghurt, kan veel beter dienen om pudding te verstrekken aan daklozen.

De laatste keer dat ik dit soort plannen voor een geleide economie hoorde ontvouwen was in de Sovjet-Unie onder Stalin.

Citaat:
Ja gij ZIET er wel uit als een dokter!
Wie zegt dat mijn avatar een pasfoto van mijzelf is, uil?

Citaat:
Weet ge hoe het was in China? De lijfarts van de keizer kreeg een vorstelijk salaris zolang de keizer gezond was. Dat werd ingehouden bij ziekte, tot hij genezen was. Een veel beter systeem dus.
Zo was het helemaal niet. Volgens de legende ging de arts zijn hoofd eraf als de keizer niet genas. Prima, ben ik voor! Maar dan bij uitbreiding toepassen op elke zelfstandige, hé! Dus: als uw filet américain bedorven is, beste Oscoop, dan wordt u er meteen zelf in verwerkt.

Citaat:
Ik ben in geen 20 jaar bij een dokter geweest. Ha ja ik ben zelfstandige dus ik kan niet ziek worden of ik moet alles zelf betalen.
Wat zijn de meeste dokters, denkt u? En wat dat zelf betalen betreft: u bent vermoedelijk te gierig om uzelf te verzekeren tegen kleine risico's, ziekte en invaliditeit. Want zo zijn de zelfstandigen wel: iets afdragen als het goed gaat is er te veel aan; ikke en de rest kan stikken; maar als ze in de put zitten, schreeuwen ze moord en brand dat het toch zó zielig is dat er geen sociaal vangnet voor ze bestaat.

Voor alle zekerheid: ik ben ook zelfstandige én goed verzekerd. Dat kost me wel 20.000 euro per jaar, zodat er van mijn oorspronkelijk fraaie inkomsten maar een doodgewoon inkomen overblijft. Maar ik heb uitzicht op een normaal pensioen en als er mij iets overkomt, dan val ik niet in een bodemloze put.