Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Kijk, blijkbaar vond het Griekse volk niet dat ze goed vertegenwoordigd werden gezien alle rellen (ipv danku te zeggen voor al dat geld dat ze verder mogen erdoor boeren op onze kap).
Welnu, ik vind dat Papandreou gelijk heeft om in dat geval te stellen: "kijk, wat willen jullie nu ? Doen we voort met het reddingsplan en de Europeanen betalen onze rekeningen, maar we moeten wel zuiniger aan doen nu, of verklaren we onszelf failliet ? "
Zegt het volk "ja" tegen het reddingsplan, dan heeft hij een grote legitimiteit om zich niks aan te trekken van de minderheid van rellenschoppers. Zegt het volk "nee" (zoals de rellenschoppers willen) wel dan is er ook een grote legitimiteit om Griekenland een trap onder zijn kont te geven en failliet te laten zijn op zijn eentjes, he.
|
de vraag is of het verschil uitmaakt? of ze nu met dat reddingsplan in extreme armoede verzeilen of zonder, maakt toch niet uit? dan heb ik mss nog zelf liever een oplossing die ik zelf gekozen heb dan 1 die me opgedrongen is.
dat reddingsplan gaat de gewone Griek niet helpen hé, alleen een kransje rijken die het nu nog altijd goed hebben maar niet meer stinkend rijk zijn door de crisis.