Los bericht bekijken
Oud 3 november 2011, 09:26   #154
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De vergelijking met Griekenland is die van een kind van 10 die je een gouden AMEX kaart geeft. En dat dan de familie bijelkaar moet komen om voor de uitgaven van het kind te lappen.

Dat van december wist ik al, dat was op voorhand al bekend. Ik schreef dit dus ook enige posten eerder.
Maar het is allerminst zeker dat de bevolking kiest om de Euro uit te gaan. Ik ga er aan twijfelen dat ze zoiets doen. Het is veiliger en op de korte termijn goedkoper om in de EU te blijven. En de lange termijn? Ach wie denkt daar nu aan? De bevolkingh niet en de politiek al helemaal niet. Congruent parallel aan Belgie' s situatie, waar het God voor ons allen en ieder voor zich is.

Alleen de pers kan hier invloed uitoefenen en is het interessant om die te blijven volgen. Met de opkomst zal het dit keer wel meevallen. Ze moeten kiezen voor hun eigen portemonnee.

Het volgende verhaal zal wel anders worden. Want wie gaat er nog Drachmen accepteren? In ieder geval geen enkele bank. Men zal dus met die Drachmen niets kunnen aanvangen en zal alles in Eurovaluta of andere muntsoorten van banquair kaliber moeten worden afgerekend.
Dat "terug naar de Drachme" wordt alleen een noemer. De Euro zal in mijn optiek de gangbare munt blijven.