Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2003, 14:49   #62
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik zou zeggen: Vlaanderen strikt onafhankelijk, dus geen hertekening tov Nederland en Frankrijk, en dan een confederatie met Nederland.

Wat is het statuut van Zuid-Vlaanderen? Lidstaat of geannexeerd gebied? Het opnemen van Frans-Vlaanderen zou een destabilisatie betekenen, en bovendien definitief een vendetta vanwege de Fransen veroorzaken. Zelfs een "eerlijke ruil" (Wallonië voor Zuid-Vlaanderen) lijkt me niet geschikt.

Mijn grootste zorg hierbij is: is Zuid-Vlaanderen een pluspunt voor beter bestuur? En daar moet ik negatief op antwoorden...
Ik ga akkoord met de stelling van een confederatievorming met Nederland (Amerikaans systeem ) , daarmede behoud men enige onafhankelijkheid en verhoogt onze slagkracht op internationaal gebied.
Ik vind dat men Frans-Vlaanderen moet teruggeven , maar ook de gebieden die Nederland ingenomen heeft moeten teruggegeven worden (volgens mij , alhoewel ik mij op dat gebied meer verdraagzamer opstel).

Indien u met Z-Vlaanderen het gebied Frans-Vlaanderen ( da ligt toch int W-ZW ?? ) bedoeld dan denk ik dat er bij het begin enige problemen zullen zijn , daarom stel ik voor dat men geleidelijk overschakeld naar ons bestuur en dat men een Franstalig administratiefbestuur blijft behouden voor een bepaalde tijd . Degenen die nu de Franstalige administratie gewend zijn en die problemen hebben met het Nederlands zou men deels door taalopleiding kunnen doen overschakelen , de jeugd kan dmv. scholing Nederlands krijgen als moedertaal en na verloop van tijd kan men overschakelen naar een volledige Nederlandstalige administratie, de ouderen die problemen hebben of waarvoor men niet de benodigde capaciteiten hebben om hen te doen omschakelen zal men moeten "vergeven" en hen in het Frans verder helpen.
Het zal in alle geval zeer moeilijk zijn maar met enig geduld zal het wel goedkomen . Wat men zich moet afvragen is : Is het wel Etisch ? Kan men het wel eisen zonder al te veel in de problemen lopen op intl niveau ?

Maar dit is momenteel nog niet echt het punt waarop men zich moet richten ...we moeten eerst de binnenlandse kwezels het gehele boeltje duidelijk maken . 8)

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden