Rechter slaat dochter: 'Ik heb niets verkeerds gedaan'
donderdag 03 november 2011
De Texaanse rechter William Adams bekent dat hij de man is in het filmpje waarin een vader zijn dochter met een broeksriem slaat. De beelden dateren van 2004, maar dochter Hillary plaatste ze nu pas op het internet, waar de video uitgroeide tot een viral. De rechter zit verveeld met de zaak, maar heeft naar eigen zeggen niets verkeerds gedaan.
video VIDEO. 'Texaanse rechter geeft gehandicapte dochter rammeling'
Adams werd geïnterviewd door de Zuid-Texaanse zender Kris-tv, toen hij zijn huis verliet. Hij zei niet in te willen gaan op de zaak, maar bevestigde wel dat hij de man in het filmpje was. 'Ja, dat was ik. Ik verloor mijn geduld, ik sloeg haar, haar moeder was erbij. Ze was niet gewond, het was lang geleden, zowat zes jaar. Ik excuseer me, maar meer wil ik er niet over zeggen. Zoals je kan vaststellen, is het leven me erg moeilijk gemaakt door dit kind.'
Gezeten in zijn auto, ging hij nog even verder. 'In mijn ogen heb ik niets verkeerd gedaan. Ik heb enkel mijn kind een lesje geleerd, nadat ze betrapt was op stelen. Ik heb inderdaad mijn geduld verloren en ik heb me dan ook geëxcuseerd. Het is niet zo erg als het eruit ziet.'
Geen wraak
Hillary Adams zelf schreef bij de video dat ze 'het internet gebruikte om muziek en spelletjes aan te schaffen'. Ze liet ook weten dat haar moeder, die ook klappen uitdeelde, emotioneel mishandeld werd en geen schuld treft. De vrouw heeft inmiddels de rechter verlaten.
Dochter Hillary zegt ook veel steun te hebben ontvangen sinds ze het filmpje op Youtube plaatste. Tegelijkertijd zegt ze er enigszins spijt van te hebben dat ze het filmpje openbaar heeft gemaakt. 'Ik voel toch wel een beetje spijt, omdat ik mijn vaders wangedrag heb onthuld, terwijl zoveel mensen dachten dat hij zo'n goed persoon was. Maar zoveel mensen vertellen me dat ik het juiste heb gedaan', aldus Hillary. 'Hij zou een rechter moeten zijn die een passend oordeel moet geven.'
Ze benadrukt dat ze de video niet online heeft gezet uit wraak of in de hoop dat haar vader wordt gestraft. Ze heeft dat naar eigen zeggen gedaan om hem te dwingen hulp te zoeken. Hillary was zestien toen de mishandeling plaatsvond. Ze filmde de afstraffing in het geheim omdat ze aanvoelde dat er 'iets stond te gebeuren'.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111103_046
Wat een achterlijk misselijke kwal is dat. En dat is rechter? Gelijk ontslaan en laten doppen.
Ze hoeft geen spijt te hebben het op video te laten zien.
Dat is geen straf geven meer voor iets jatten das is mishandeling. Straf geven aan kind dat iets uitgevreten heeft kan ook anders, bv een maand geen zakgeld en dat spenderen om de schade te vergoeden.
Goed dat die vrouw is weggegaan bij hem blijkt dus ook slachtoffer te zijn van zijn gedrag.
Maja, te verwachten, die Amerikanen denken nog altijd dat ze in de wild-west leven, vooral die in Texas.
Daar bestaat nog de doodstraf.
Hoogtijd dat ze leren dat we in 2011 zijn en niet meer in 1800.