Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Als het aan mij zou liggen was er wereldvrede.
Ik ga niet discussieren of het 15 of 16% moet zijn of dat het hun oorspronkelijk land is. Dat betwijfel ik. Waar iedereen namelijk wel het historisch besef heeft dat er Europese Joden zijn geimmigreerd, schijnt er een collectieve blindheid te bestaan voor wat betreft de grootschalige Arabische immigratie naar de streek.
Maar afgezien daarvan is het inderdaad zo dat die mensen daar nu eenmaal wonen, en dat ze recht hebben op een veilig en menswaardig bestaan. Daar zal een fatsoenlijke oplossing voor moeten komen.
|
De bevolking is doorheen de eeuwen gearabiseerd. Grote delen van de hebreeën, de kananieten etc zijn opgegaan in een arabische cultuur. Er zijn geen massale migraties naar de streek geweest op zo'n onnatuurlijke manier als er europese joden zijn gekomen een land opeisen. U vraagt verantwoording aan arabieren die er al meer dan 1200 jaar wonen? De verovering van jeruzalem door de moslims gebeurde onder de Khalief Omar en sindsdien is het dus gearabiseerd ook al woonden er ervoor ook al arabieren. Bovendien is de islamitische verovering van jeruzalem er niet een geweest van het stelen van land. Er zijn nooit vluchtelingen gemaakt. Gewoon (en laat het natie staat denken even varen), een nieuw bestuur voor de streek. Het gebied staat sinds de pre-islamitische tijd bekend als de shaam (jordanie, syrie en de regio), er is daar altijd handel mee geweest van uit de hijaz en yemen.