Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ik spreek (vanuit het standpunt) van dopper zoveel als ik wil in een gedicht. Dichterlijke vrijheid. Nooit van gehoord?
Bovendien ben ik langdurig werkloos geweest. Dus dicht ik uit ervaring.
Ben jij soms geknipt?
Neen.
Dus hou het zo.
De knipsels ga ik hier niet herhalen.
Dat mag niet.
Het was beledigend gescheld. Het woord dopper is geen gescheld. Hoewel j e er wel een dopper off topic mee kan trollen draad in draad uit, dag in, dag uit.
Iemand voor dopper verslijten die het niet is, dat is persoonlijke laster.
Het kwatrijn gaat erover, dat doppers zelfs niet mogen bijverdienen tot op de armoedegrens, terwijl de echte profiteurs bijverdiensten of hoofdverdiensten cumuleren in adviesraden via politieke aanstellingen en nepotisme bij het verdelen van overbodige en nutteloze sinecuren.
|
Ik ken de reden van je langdurige werkloosheid niet en ook de periode niet.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat je op 2 jaar tijd, zelfs na je werkuren en op zaterdagen een diploma van technisch ingenieur kan halen. Dat men daar in België op neerkeek eind jaren tachtig, bewijzen de 14 afwijzingen op Belgische sollicitaties en heb ik ook reeds in een andere draad verteld en daarom heb ik ook in Duitsland gesolliciteerd.
1 sollicitatie met 3 praktische testen volstond, om de betreffende job van coördinator probleem oplosser Europa, voor alle door de eigen firma en toeleveranciers veroorzaakte problemen, toegewezen te krijgen. Deze toeleveranciers waren in gans Europa gevestigd, omdat in die tijd nog geen sprake was van cluster-productie. Als je dopper was kreeg je nog een toeslag, als je die opleiding volgde. Ik als werkende kreeg niets.
Nu zijn voor iedereen die werkloos is en die scholing wil volgen, de mogelijkheden geschapen om eender welke opleiding gratis te volgen.
Als kwatrijn dichter denk ik niet dat er een opleiding bestaat, maar ik dacht wel dat je dat ook in je vrije uren kon net als iedereen.
Als "linkie winkie" ben ik dan ook voor een degelijke begeleiding van werklozen, naar een geschoolde opleiding toe.
Als een bedrijf die scholing op zich wil nemen, vind ik het zelfs normaal dat dit bedrijf compensaties krijgt voor de kosten van die herscholing.
Het mag echter niet dienen om die herschoolde werknemer dan op straat te gooien, om dan met een nieuwe werkloze weer dezelfde compensaties te verwerven.