Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2003, 16:06   #66
Napoleon
Burger

Standaard

Dimitri zie antwoorden in quote tussen ! ! .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
Ik vind dat men Frans-Vlaanderen moet teruggeven , maar ook de gebieden die Nederland ingenomen heeft moeten teruggegeven worden (volgens mij , alhoewel ik mij op dat gebied meer verdraagzamer opstel).
Punt 1: willen die mensen terug? Zo niet, dan gaat het niet door natuurlijk. Ik weet dat ook de Franstaligen in het noorden van Frankrijk zich Vlamingen voelen (zij noemen het gebied trouwens Flandres en niet Flandre), maar dat zegt nog niet dat zij zich zouden willen aansluiten bij het Nederlandstalige Vlaanderen.

! Dit valt onder de vraag of het wel etisch verantwoord is !

Punt 2: welke gebieden heeft Nederland ingenomen en moeten teruggegeven? Mag de bevolking in dat gebied daar ook nog over meepraten of niet?

! Euhm ge weet toch dat we vroeger een bijna volledige toegang hadden vanaf A'Werpen tot de noordzee maar dat de Nederlanders in de periode van de Spaanse overheersing een deel van het land bezet hebben om zo de haven van Antwerpen af te snijden van de Noordzee dit leidde tot een economische ramp en ik meen mij ook te herinneren dat het mee de aanleiding gecreërt heeft voor de Spaanse Furie.!

Citaat:
Wat men zich moet afvragen is : Is het wel Etisch ? Kan men het wel eisen zonder al te veel in de problemen lopen op intl niveau ?
Ik denk dat Frankrijk dat niet zo snel zal laten gebeuren, nee. Je kunt beter beginnen met aandringen op het ondertekenen door Frankrijk van het minderhedenverdrag en het tweetalig maken van het arrondissement Duinkerken binnen Frankrijk. Eventueel zou het dan nog een aparte regio kunnen worden. Dat is voorlopig het hoogst haalbare.

! Voorlopig is dat zelfs nog een beetje gezocht , maar de tijd zal raad brengen !

Ik begrijp eigenlijk ook niet dat de Raad van Europa wel naar Vlaanderen komt om de discriminatie van de geïmmigreerde 'Franstalige minderheid' te bekijken, maar dat er nog geen onderzoek is geweest naar discriminatie van autochtone minderheden in Frankrijk!
! Omdat de Vlamingen facisten zijn en de Walen arme onderdrukte mensen zijn !

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden