Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Napoleon,
Vind je het niet een beetje ver gezocht om een gebeurtenis van bijna vier eeuwen geleden nu nog te willen terugdraaien? Kunnen we niet beter eens naar de huidige situatie kijken en naar de toekomst? De Westerschelde is nu toch open voor de scheepvaart, wat moet daar dan nog aan veranderd worden? De Zeeuws-Vlamingen van de 17e eeuw zijn ook hele andere mensen dan de huidige Zeeuws-Vlamingen natuurlijk. Je zult toch echt eerst aan de mensen daar moeten vragen of zij een overheveling zien zitten. Maar als Nederland en Vlaanderen een confederatie zouden vormen, lijkt het me sowieso zinloos gebiedjes te verslepen van de Noordelijke naar de Zuidelijke Nederlanden.
Ik denk dat tweetaligheid van Frans-Vlaanderen wel te doen is, als Frankrijk het minderhedenverdrag maar ratificeert.
Blijft over een serieus antwoord op mijn vraag waarom de Raad van Europa delen van Frankrijk niet eens een bezoekje brengt. 
|
Als je der zo over denkt dan moet men ook niet beginnen te argumenteren voor een onafhankelijk Vlaanderen of voor een gedeeld bestuur van Frans-Vlaanderen want die situatie bestaat al langer dan een eeuw. Het is niet omdat het eeuwen lang geleden zo was dat het nu nog altijd getolereert moet worden of zo blijven . Indien dit de algemene regel zou zijn dan zou de wereld van Vandaag er helemaal anders uitzien .
Waarom Frankrijk het minderhedenverdrag niet ratificeert is omdat er "geen minderheid is" ze zijn allemaal Frans of Allochtoon ...geen Vlaming of Waal . Ja er zijn taalverschillen maar deze worden aanzien als een geheel van de Franse cultuur . Terwijl in onze regio een verschil is van cultuur nl. Vlaamse en de Franstalige . Dat denk ik toch ...ik weet de reden van Frankrijk niet , misschien heeft het iets te maken met Irak

.