Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
maar ja, je bent dan een anti semiet he
|
Ge zijt niet antisemiet omdat ge tegen de Israelische regering bent, of omdat je een probleem hebt met de territoriale en/of zelfverdediging/agressive acties van Israel ...
Je bent antisemiet omdat je een andere standaard toepast op en andere eisen hebt van de Joodse staat dan van andere staten ..
Als 1 of andere Arabische of Afrikaanse stam exact hetzelfde zou doen als de Israeli's op dat territorium zou geen enkele Europese haan ernaar kraaien ... (zie ook bvb. dat er in de voorbije 6 maanden meer moorden zijn geweest in Sudan dan in 50 jaar conflict tussen Israel en de Palestijnen, dat andere volkeren in het midden-oosten helemaal geen zelfbeschikkingsrecht hebben (want hoe kan een volk zelfbeschikkingsrecht hebben/uitoefenen als ze haar leiders niet kan kiezen en de meeste arabische landen hebben nog nooit verkiezingen gehad, dat het algemeen geweten is en het zelf niet geheim gehouden worden dat al die regimes in het Midden Oosten dagelijks duizenden mensen martelen, dat vrouwen en minderheden onderdrukt worden etc... )
Dat raakt uw kouwe kleren niet of amper en hetzelfde geldt voor vele Europeanen. Als echter de Israelische regering actie onderneemt dan springt u, en vele europeanen, direct op de barricades. Uw kritiek op de Israelische regering is voor een deel gerechtvaardigd want niet alle acties van die regering zijn kosher zullen we maar zeggen maar u verliest uw morele rechtvaardiging als u zo goed als alle andere volkeren, die gelijkaardige en veel ergere acties ondernemen, niet of amper bekritiseert (ik weet het, u gaat zeggen dat u ook tegen wat er in de Soedan gebeurt bent, maar ik zie u geen banners ervoor maken en ik zie Europa ook geen betogingen organiseren)... Het feit dat u de Joden op een andere manier behandelt dan alle andere volkeren maakt de kritiek die sommigen op u hebben gerechtvaardigd.