Los bericht bekijken
Oud 9 november 2011, 23:02   #1
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard 2x geflitst op hetzelfde tijdstip

Onlangs kreeg ik een flitsboete in de bus van 110 euro omdat ik 72 km/u reed waar slechts 50 km/u toegelaten was (ring van Leuven).

Tijdstip: 23-10-2011 om 02:18 ('s nachts), locatie Geldenaeksevest (aan de gevangenis).

Twee dagen later krijg ik nog een boete van 70 euro omdat ik 68 km/u reed waar slechts 50km/u is toegelaten.

Tijdstip: 23-10-2011 om 02:18, locatie Ruelensvest (Heverlee).

Kunnen deze PV's nietig worden verklaard omdat ze elkaar tegenspreken, ze zeggen namelijk dat ik op hetzelfde tijdstip op 2 verschillende plaatsen was. Natuurlijk zullen de seconden verschillen maar deze zijn niet in het pv gezet. Elke pv moet in principe duidelijk zijn omschreven en indien deze pv letterlijk wordt gelezen (zoals een pv hoort gelezen te worden, er mogen namelijk geen interpretatie-mogelijkheden inzitten) zeggen ze dus dat ik op 2 verschillende plaatsen was op hetzelfde tijdstip wat natuurlijk onmogellijk is.

Zou dit juridisch steek kunnen houden?

Moraalridders, gelieve u van commentaar �* la "ge had u maar aan de snelheidslimieten moeten houden dan had ge het probleem niet" of "eiegn schuld, dikke bult" te onthouden.