Extinct schreef o.a. :
Citaat:
1.......Ik bedoelde het als een verduidelijking van de term verdraagzaamheid. Deze term roept bij mij ideeen van superioriteit en zelfs echoisme op.
2.En ik ben zeker geen voorstander van "de andere wang" "gaan lopen" "negeren". Ik ben voorstander van door wedrzijds respect de last voor alle partijen weg te werken.
3.Predator, Ik denk dat we het grotendels eens zijn over de zaken.
4.Toch had ik de indruk dat je mijn eerste tekst anders begrepen had dan ik had bedoeld. Daarom de tweede tekst. En nu de derde.
Dus ofwel kan ik het inderdaad niet uitleggen ofwel kan jij inderdaad niet begrijpend lezen.
|
bij 1.Daar ben ik het mee eens. In verdraagzaamheid zit te teel louter egoïsme. Verdraagzaamheid, een misbruikt begrip, om de iemand met een andere opinie "onverdraagzaamheid" te kunnen verwijten ?
bij 2.Je bedoeling nog beter begrepen. Maar ... om tot het eigenlijk broodnodige wederzijds respect te komen, zeker in een multi-culturele maatschappij, dat zal nog veel, zéér veel goede wil vergen. De bijna retorische vraag is nu [ zie ook mijn vorige post ] : "Is die goede wil wel bij ALLE BETROKKENEN voldoende aanwezig ?". Extinct hier zit niets politiek gekleurd achter, maar wel de vrees voor ... egoïsmen hét kenmerk van deze samenleving.
bij 3.
Klopt ! We zijn het, denk ik toch, eens.
bij 4.
Noch het ene noch het andere.
Maar op de keper beschouwd, we hebben het hier over moeilijke, vaak misbruikte begrippen gehad. Begrippen waarbij het vreemdelingenbeleid ten slotte maar op de tweede plaats komt. Allez, dat is toch mijn mening, mijn besluit.