Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
het lijkt me nog steeds geen overspel.
wellicht wel iets wat bij sommigen tot bezorgdheid leidt.
maar geen overspel.
Daarbij: aan diepgaande emotionele banden kunt ge natuurlijk geen z�*k doen. Zoiets is en blijft er. Vrouwen die dan verzoeken om daar geen contact mee te hebben, kunnen misschien hópen dat die band daardoor verbroken wordt, dat lijkt me nogal een illusie. Het enige wat het oplevert zijn spanningen en een vent die ongelukkiger is - ik ga er vanuit dat mensen met diepgaande emotionele banden zich gelukkig voelen bij die diepgaande emotionele banden. Het lijkt me dus niks positiefs op te leveren, ook niet voor de vrouw. Daarnaast is het gewoon gemeen.
Dat ge nu eens vriendelijk verzoekt om 's avonds eens thuis te zijn ipv bij die vriendin te gaan hangen, snap ik wel. Maar de diepte van een emotionele band hangt ook niet zoveel af van hoeveel tijd je met elkaar besteedt.
In ieder geval, als ik ooit een vent heb die wil dat ik m'n beste vriend opgeef, dan tel ik tot 10, en issem maar beter gezien.
Ik zou trouwens niet weten wat men anders kan bedoelen met 'diepgaande emotionele band' dan 'vriendschap'.
|
Het is moeilijke materie, om maar iets te zeggen, en vooral, er zijn daar geen algemeen geldende regels. Er zijn daar individueel bepaalde regels van kracht, een voorbeeld: die van ons die brengt wel eens een vriendinnetje mee naar huis, waar we dan sex mee hebben, maar dat is iets dat ik niet zou moeten proberen, want daar is ze te jaloers voor.