Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Dan kan je net zogoed stellen dat er aan fysiek overspel ook geen zak te doen is.
|
da's niet waar.
emotie is iets dat bij de persoon zelf zit. ook als ge de andere partij weg neemt, blijft de emotie.
seks is iets tussen twee personen. pak de andere weg, en er is geen seks meer. eventueel wel nog fantasieën. Die kunt ge ook niet afpakken. Ge kunt wel iemand zover krijgen dat ie erover gaat liegen.
Een voorbeeld van een diepgaande emotionele band (die dan wel een relatie is) is die tussen een persoon en zijn overleden vroegere partner. Als je als nieuwe partner met de verwachting zit dat die vorige partner zal vergeten worden of niet graag meer gezien wordt, of niet gemist wordt, dan gaat die nieuwe partner keihard met z'n kop tegen de muur lopen. En die derde persoon, de overleden partner, kan niet verder weg zijn dan die al is.
Ik denk dat mensen emoties genoeg hebben om met twéé personen een emotionele band te hebben.
Trouwens, wat als uwe vent nu één van die zeldzame biseksuelen is? Dan mag 'm helemaal geen vrienden meer hebben ofzo?
Citaat:
Meestal is alles wel ergens 'afdwingbaar' vermits je de relatie zelve als onderpand als ultimatum kunt op tafel gooien.
't Is dus een beetje poker spelen ...
Hangt dus af van wat je kan verliezen, wie de spelers zijn en wat de spelregels ( externe factoren : maatschappij, wetten ed ) zijn
|
ik heb het niet zo voor die 'afdwingbaarheid'. meer nog: dat doet me huiveren.
Citaat:
Hetgeen je nu stelt is hetgeen ieder 'normaal'/'rationaal' mens heden zou durven stellen als : moet kunnen
(Een halve eeuw geleden lag dat volgens mij wel wat anders... en ga een paar grenzen _ zelfs dat hoeft niet langer_ over en het ligt weer anders )
Maar natuurlijk mogen we niet vergeten dat die 'getroffen' ( zo al ze zich althans voelen ) vrouw alles behalve nog 'normaal' te noemen is in haar denken en handelen
|
Zelfs vrouwen zijn in staat om hun emoties te overdenken hoor, ook als ze houden van iemand. Het is perfect mogelijk om je ongerust te voelen en ergens problemen mee te hebben, maar toch te bedenken dat die ander toch z'n gang moet gaan. Ge kunt dat zelfs zo zéggen: het maakt mij onzeker en jaloers, maar ik zie ook wel in dat die vriendin belangrijk voor u is.
Een partner gaat in uw leven zoveel dingen doen die ge niet leuk vindt. Als ge over alles een spel gaat maken of zeggen dat het nie mag... leuke relatie
Citaat:
In dat geval spreek je dan wel vanuit de andere kant
|
Lijkt me belangrijk, nie?
Ik denk dat iedere vrouw die een goeie vriend heeft, niet staat te springen om een lief die zegt dat ge die nooit meer mag zien.
Awel, dan moet ge ook niet zeggen dat die vent zijn vriendin niet meer mag zien.
Ge hebt natuurlijk ook vrouwen die geen mannelijke vrienden hebben, want 'dat gaat niet'. Als je een man bent met een vrouwelijke vriendin zoekt ge best een vrouw die daar wél mee om kan.
Citaat:
tjah ... ik vermoed dat 'diepgaande emotionele band' een vlag is die elke lading kan dragen, niet ?
Waaronder zou je een term als bv 'liefde' of 'verliefdheid' plaatsen ?
Onder 'diepgaande emotionele band' of onder 'vriendschap' ?
|
Don't ask me. Ik zie geen grens tussen liefde, verliefdheid, relaties, vriendschap. En smijt seks ook maar bij dienen hoop.