Los bericht bekijken
Oud 12 november 2011, 14:09   #443
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Helemaal niet.



Inderdaad, firma's moeten natuurlijk zo veel mogelijk voldoen aan de wensen van de klant, maar er zijn genoeg uitzonderingen
1) het moet binnen de wet zijn
2) het mag niet gevaarlijk zijn voor de klant (bv iemand vraagt een giftige cocktail aan een barman)


Dat is een vergelijking die niet op gaat.
Een bedrijf vraagt een werkkracht en krijgt een werkkracht.

Als ge naar de slager gaat en ge vraagt een pond spek, dan mag het in principe niet uitmaken of het rund nu door een Belg met Belgische voorouders tot in de elvendertigste graad is gekweekt, of niet.
Dat eisen van uw slager is terug discriminatie (van zijn leveranciers).

En dat zal geen enkele slager doen.


Eigenlijk niet.
Als die kuisman voldoet aan uw vragen, dan moogt ge ook hier niet discrimineren.
Wanneer de beenhouwer iemand vraagt om een pond spek af te snijden, dan verwacht hij iemand die klanten verstaat, bekwaam is om met machines om te gaan en op tijd komt.
Hij verwacht dan geen werknemer die begint over het niet mogen aanraken van " onrein" vlees, of gelogen heeft over werkervaring, amper de taal spreekt en bovendien de eerste werkdag al een half uur te laat komt.

Om te zorgen dat de werknemer aan verwachtingen voldoet, selecteert een interim, dat lijkt me erg logisch.
U niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden