Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Best kan men proberen om de mensen zoveel mogelijk van de overlast van al dat verkeer te besparen door woonzones in te richten waarbij geen doorgaan verkeer is
|
Ik ben voor zulke doordachte verkavelingen al zolang ik die ken... , maar voor nieuwe dure verkavelingen (onteigeningen) daar heeft de overheid precies geen geld voor; liever hollen ze de wet op lintbebouwing nog wat meer uit, en leggen ze straatmeubilair en drempels op die dan lintbebouwings-voorrangswegen. Of hoe ze van doorstroomwegen prutsverkavelingen maken.
Citaat:
verkeersvrije stadscentra
|
OK, doordacht en efficient als het zich loont, en als het geen stadsvlucht veroorzaakt door veel te weinig (dure) parkeerplaatsen te voorzien in de rand of aan de kleine/grote ring. Idem, ook geen geld/prioriteit.
Citaat:
en door bepaalde wegen af te sluiten voor verkeer ( landbouwwegen )
|
Dat is eigenlijk simpel te *handhaven (bord C3 met onderbord uitgezonderd landbouwverkeer en kw-weggbruikers), daarbij worden zulke wegen vooral gebruikt voor populaire fietsroutenetwerken en fietsverbindingen. Worden hier zelfs meer gebruikt als nieuwe dure soms saaie fietspaden...
Maar liever flitsen en bekeuren* ze automatisch digitaal op veilige snelwegen en hoofdwegen, soms uit hun luie zetel, dat brengt meer flitsgeld op. Geld=prioriteit.
Citaat:
en dit dan ook te handhaven door vb stevige palen te voorzien die desgewenst in de grond kunnen verdwijnen.
|
Idem, daar hebben ze het geld zeker niet voor over, want ze moeten o.a. nog voor 400 miljoen €´s onwettige drempels volgens de wet aanpassen (8 jaar achterstand, in onze kleine gemeente al goed voor 570.000 €, omgerekend op Belgie is dat zowat 400 miljoen of zowat de volledige begroting A-Z van Wegen en Verkeer Vlaanderen op 1 jaar (alle onderhoud + nieuwe wegen + straatmeubilair...)
En die ondingen moeten ze blijven aanpassen want ze verzakken steeds weer opnieuw, en van de andere milieuschade daardoor spreek ik nog niet...
Idem geen geld, geen prioriteit, of geld = prioriteit.
Integendeel meer fileverkeer brengt de staat meer geld op, de autofiscaliteit stijgt steeds meer of moet op peil gehouden worden (15 miljard in 2010).
En de automobilist/.../... blijft -ook de toekomstige- gouden koe om -automatisch- te plunderen, uit de luie zetel...
Aja, de milieuzorgen en economie op langere termijn zijn voor de volgende generaties...
