Discussie: De Di Rupo spread
Los bericht bekijken
Oud 17 november 2011, 13:12   #286
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat zie je verkeerd. Vlaanderen is de grootste afnemer van de sociale zekerheid. Ze is ook wel de grootste bijdrager ( rekening houdend met transfer studies).

Over de sociale zekerheid zijn al veel studies gemaakt, de conclusies zijn gelijklopend:

http://trends.knack.be/economie/nieu...4972297282.htm

In de geschreven editie van Trends gaat men veel verder in cijferdetail dan in het online artikel.
Van de maal 3 factor wordt hier geen gewag gemaakt. Er wordt melding gemaakt van 60% financiering door de sociale bijdragen. Niet van 33,33 zoals jij beweert.

Ik geef verder wel toe dat het dom van mij was om te denken dat u zou begrijpen dat ik het over een grotere relatieve afname van Wallonie had. Maar goed, misschien ga je straks nog de transfers ontkennen ook.

Maar goed, u krijgt nogmaals de kans. Toon mij een linkje waaruit blijkt dat Vlaanderen 3 keer zoveel uit de sociale zekerheid trekt dan dat ze erin steken via de sociale bijdragen. Geen gelul, zwart op wit. Dank u.

Citaat:
Het is eenvoudig. Als je van de sociale zekerheid een homogeen pakket wil maken gefinancierd louter uit de sociale zekerheid moet hierop 2/3 gekort worden. Dus 66.66% minder uitgaven. Het effect van de transfers hierin is miniem omdat de grootste bijdragende regio ( Vlaanderen) er ook het meeste uithaalt.
Zie hierboven. Toon mij aan

1. Dat die factor 3 klopt
2. Dat de transfers via de sociale zekerheid miniem zijn

Noteer ook dat ik stel dat er bespaard moet worden op de sociale zekerheid hé.

Citaat:
Waarschijnlijk daarom dat de recente kindpremie via de klassieke zuilen de ziekenfondsen zal geschieden. Die kun je bezwaarlijk privépartners noemen.
Waar heb ik ooit gesteld dat ik voorstander ben van de kindpremie? Ik heb zelfs al op dit forum gezegd dat ik er compleet tegen ben, ondanks het feit dat ik er zou van profiteren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 november 2011 om 13:14.
fox is nu online   Met citaat antwoorden