Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO
Hoop dat ze nooit komen zeggen dat uw dochter of zoon zat een ongeval heeft gehad en omdat hij zijn gordel niet droeg door de ruit is geslingerd en dood of verlamt is.
|
Ik heb dat meegemaakt - niet met m'n kind natuurlijk, maar met m'n lief.
Ik kan 'm met de beste wil van de wereld niet verwijten dat de maatschappij geld in hem geïnvesteerd heeft en dat dat geld nu niet gerendeerd heeft omdat hij op z'n 21e aan z'n einde kwam. Ik kan 'm ook niet verwijten dat hij het risico genomen heeft om zwaargewond te zijn en daarmee dus een ferm risico genomen heeft om de maatschappij op serieuze kosten te jagen.
Dat hij een onverantwoordelijke zak was omdat hij door de ruit is gevlogen en godbetert iemand had kunnen verpletteren in zijn val die daar nu toevallig passeert, is nu ook niet echt m'n gedachtengang.
Het enige waartoe ik kom is nog steeds dat ik 'm mis, ook na 15 jaar, en dat het stoem was om z'n gordel nie aan te hebben (hoewel hij het wellicht ook niet had overleefd had hij wel z'n gordel aangehad), maar financiële verwijten kan ik er niet bij maken. Het is en blijft z'n eigen keuze. Ik voel me ook geen onrecht aangedaan, noch door hem, noch door de bestuurder van het voertuig waarin hij z'n laatste seconden heeft beleefd.
Nu, er zullen vast mensen verbolgen zijn dat een arts tijd heeft moeten steken in hem dood verklaren, maar die mensen mogen van mijn part zo verbolgen zijn dat ze er een beroerte van krijgen.