Los bericht bekijken
Oud 17 november 2011, 22:45   #279
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geen tijd maar vooral geen goesting om heel de draad te lezen. Maar toch mijn mening in jullie gezicht gooien:

Van Hecke, als voorzitter van het Belang, heeft jarenlang ook de nva als politieke tegenstrever bestreden. Tsja, dat was zijn functie.

Nu heeft hij een enorme ruzie met zijn oude partij.

Hij kan dus nog moeilijk de mensen aanraden om op zijn oude partij te stemmen.
Dan blijft er niet veel over, dan de partij aan te raden die toch twee elementen met de oude visie gezamenlijke hadden: het flamingantisme en de rechterzijde.

Dit overbrugt op geen enkele wijze de verschillen die er waren en zijn, tussen zijn oude partij, en degene die hij nu aanraadt.

Dus wat is er nu om over te zeveren ?

Van Hecke trekt een logische conclusie uit zijn ruzie met zijn oude partij.
Het viel in de lijn van de verwachtingen dat hij niet zou oproepen om op de sossen te stemmen.

Big deal. Wat mij betreft: niet de moeite om over te zeveren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline