Los bericht bekijken
Oud 18 november 2011, 09:21   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn vorige tandarts deed niet mee aan verdovingen (voor basisingrepen zoals niet-intensieve gaatjes). Hij zei dat ik veel meer last zou hebben van de verdoving achteraf dan van de (korte) pijn op het moment zelf.

En eigenlijk had hij gelijk. Het is een zeer korte pijn, en als ik het vergelijk met het sukkelgedrag dat resulteert door mijn huidige tandarts, vind ik het best begrijpelijk.

Maar de weg van "geen pijn" is natuurlijk "geruststellender".

Hoe dan ook, de maatregel zelf is schandalig. Dat tart alle verbeelding. Medische ingrepen bij mensen - als is het van tandheelkundige aard - moeten volgens mij altijd met een zo min mogelijke pijn voor de patiënt gebeuren.
Daar kan ik mee inkomen. Ik had vroeger ook een niet-verdovende tandarts die gaatjes vulde zonder spuitje. Ik heb zelfs een kies laten ontzenuwen zonder verdoving. Daarvoor werd er wel gedurende een week een speciaal product in die tand gestopt die de zenuw vermoordde....

Maar ik moet nu een wijsheidstand laten trekken. Gelukkig ben ik nog geen 60+, want dat lijkt me nu niet bepaald een aangename gebeurtenis.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden