Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael
Dat is natuurlijk juist, maar ik denk dat Descartes' zijn punt vooral is dat een Belgische ambtenaar toch eens een brief om meer uitleg zou kunnen schrijven in het Duits om dan vervolgens het antwoord naar de betrokkenen toe te vertalen.
Misschien moét de ambtenarij dat strikt genomen niet doen, maar het zou wel sympathiek zijn om de burger eens een plezier te doen door zelf eens te polsen bij de Duitse collega's hoe het zit, i.p.v. de burger gewoon wandelen te sturen.
Ik doe soms ook dingen voor cliënten waar ik eigenlijk niet voor betaald word en die ik dus niet zou hoeven te doen, en toch doe.
Waarom kan de overheid zo nu en dan niet wat klantvriendelijker zijn. Ik kom ook vaak in contact met ambtenaren en in alle eerlijkheid, er zijn wel degelijk ambtenaren die bereid zijn om iets extra te doen of uit eigen beweging initiatief nemen om me te helpen. Maar deze reactie naar betrokkenen toe doet me eerder denken aan het stereotiepe beeld van de muffe ambtenaar die enkel doet wat de regeltjes zeggen dat hij moet doen en voor de rest nada.
Dat nu net die sukkelaars, mensen op zeer gevorderde leeftijd, die op zulk een manier worden herinnerd aan wat hen zoveel jaren geleden werd aangedaan op die manier door hun overheid wandelen worden gestuurd met een boodschap die neerkomt op "trek uw plan, da's niet aan ons om dat uit te zoeken", is zeer betreurenswaardig. 't Is eigenlijk meer dan betreurenswaardig. Het is een schande.
|
2 !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael
Ik doe soms ook dingen voor cliënten waar ik eigenlijk niet voor betaald word en die ik dus niet zou hoeven te doen, en toch doe.
|
Dat is de geplogenheid zelve in de privé-wereld, zeker bij KMO's en zelfstandigen. De klant is koning.
Bij de ambtenarij is de politicus koning. De burger ? Welke burger !?? Stel die maar in gebreke !