Los bericht bekijken
Oud 20 november 2011, 16:43   #460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik waardeer het wel dat je in de bres springt voor Anne-sophie, al wacht ik tevens op haar mening daarover.

Maar goed, wat als moslims niet-moslims discrimineren zoals daar zijn..:

- Als een moslim-uitbater van een halal beenhouwerij weigert om een niet-islamitische beenhouwersgast aan te nemen ?
- Als een moslim-appartementeneigenaar weigert om een appartement te verhuren aan niet-moslims ?
- Als een islamitisch bankdirecteur weigert een lening te verstrekken aan een niet-moslim ?
- Als een moslim weigert dat zijn suikerfeestschaap geslacht wordt door een niet-islamitische slachter ?
- Als een moslim weigert een hand te geven aan een niet-moslim ?
Als moslims eisen dat er uitsluitend halal voedsel wordt aangeboden in openbare scholen ?
- Als moslims eisen dat alle niet-islamitische symbolen en afbeeldingen verwijderd dienen te worden uit alle openbare gebouwen ?
- Als moslims eisen dat hoofddoeken worden toegelaten in scholen waar geen hoofdeksels zijn toegestaan ?
- Als een moslim-werkgever een homo weigert aan te nemen ?

.., kunnen zij dan ook worden veroordeeld voor rascisme ?
Of kunnen ze zich dan beroepen op de voorschriften van hun heilige koran ?
Voor mij is het om het even wie er last heeft van "Vooroordelen+voortgaan op kledij + veralgemenen + stigmatiseren + discrimineren= ?", racisme is racisme en moet aangepakt worden.

De meeste van je voorbeelden zijn voorbeelden van discriminatie; maar dat geldt evengoed wanneer niet-moslims moslims weigeren als huurder of werknemer, of een niet-moslim een homo weigert in dienst te nemen omwille van zijn seksuele voorkeur.

Hoe sta jij tegenover racisme en discriminatie van niet-moslims tegenover moslims?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden