Los bericht bekijken
Oud 21 november 2011, 00:29   #486
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is geen garantie dat je daarmee problemen vermijdt. Je kan een niet-moslim aanvaarden als huurder en daar dan problemen mee hebben.
Dat kan steeds, maar daar is mi minder kans toe.
Een kennis van me heeft 15 jaar geleden in A’pen een tweewoonst opgekocht en gerenoveerd tot 6 studio’s.
Tijdens de renovatiewerken werd ie gecontacteerd door het ocmw, met de vraag of ‘m bereid was om via hun bemiddeling z’n eigendom te verhuren aan kansarme allochtonen en doorgestuurde asielzoekers.

Ik zal je niet nodeloos vervelen met details, maar op enkele jaren tijd hebben er dozijnen huurders gewoond zonder enig respect voor de inboedel en gemeenschappelijke ruimten.

Stukken en brokken uit de muurbezetting, verneukte vloeren, kapotte sloten, ingetrapte deuren, kapotte ramen, verstopte afvoerleidingen, afgebroken trapleuningen, verdwenen brandblussers, met vieze rommel en kapotte vuilzakken in volgestouwde gangen, zodat je al vanaf de voordeur kon genieten van een niet te harden stank, huurders die geen jota Nederlands spreken, ambras met aanpalende buren, achterstallige huurbetalingen, dreigementen als ie de huurders op hun onderhoudsverantwoordelijkheid wees, enz, om over het kostenplaatje van dit alles nog te zwijgen.

Enfin, leuke ervaringen genoeg, om je nadien wel twee-drie- en vier keer te bedenken, vooraleer je onroerend spaarpotje door deze vrij normloze cultuurverrijkers te laten betrekken

Een andere eigenaar die ik ken, verhuurd uitsluitend aan eigen volk.. euh..sorry.., autochtonen en heeft buiten een occasionele laattijdige betaling, geen enkel van de hierboven genoemde problemen ondervonden.
Kwestie van koeltoer zeker ?

Citaat:
Je punt is?
Dat een verschil in algemene cultuurbeleving van kandidaat-huurders, geen punt mag zijn om iemands woning op enkele jaren tijd te verknosselen, omdat je als huurder toevallig een andere visie hebt op het omgaan met andermans bezittingen.

Citaat:
Jij weet niet of iedere individuele Chinees rijst eet.
Idd, maar ik heb geen zin om te wachten op een witte raaf, die de uitzondering op de regel blijkt te zijn.
Vandaar dat het veiliger rendeert, om uitsluitend te verhuren aan autochtonen.
Citaat:
Was mijn stelling te moeilijk "Dat is evengoed racisme."?
Bijlange niet, even gemakkelijk om te begrijpen, dat samenwerking en tolerantie van beide kanten moet komen.

Citaat:
En?
Je moet dus de persoon beoordelen, en niet de groep.
Zoiets als nazi’s beoordelen per individu en niet de hele groep ?
Tuurlijk zullen daar uiteraard ook wel modelburgers bijgezeten hebben, al heb ik dat in het algemene beeld dat we daar van hebben nog niet gehoord. En u ?

Citaat:
Discriminatie kunnen we niet tolereren.
Akkoord?
Sure, discriminatie kan zeker niet getolereerd worden, ook niet van moslims of andere westers-cultuurvreemde en moeilijk integreerbare bevolkingsgroepen.

Ook akkoord ?

Citaat:
Waarom denk je dat?
Geef me anders eens een vb van moslims die hier veroordeeld zijn voor discriminatie en racisme tov niet-moslims.
Ik vind er alvast geen.

Citaat:
Niet zeveren, hé.
Als ze geen allochtonen in dienst nemen kunnen ze met allochtonen helemaal geen ervaring hebben. Noch aangename, noch minder aangename.
Je kunt dan ook geen weet hebben van werkgevers, die wellicht in het verleden met bepaalde allochtonen negatieve ervaringen hebben gehad en daar nu hun lessen hebben uitgetrokken, om andere leden van een bepaalde bevolkingsgroep niet meer aan te werven.

En degene die nog nooit allochtonen hebben aangeworven, kunnen al een tijdje op de hoogte zijn van de ervaringen van hun collega-werkgevers (leveranciers, onderaannemers, klanten ed), zodat ze preventief alvast niet met dezelfde shit opgezadeld geraken, zeker niet met een torenhoge loonkost en ontslagvergoedingen ed.

Het spreekwoord 'een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen', lijkt me hier meer dan ooit van toepassing.
Of heeft u liever dat men tot bloedens toe aan diezelfde steen blijft stoten, zodat het aangestoten gedeelte een etterende wonde wordt ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden