Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het probleem is dat een minderjarige niet handelsbekwaam is (zo noemt dat voor de wet. )
Als uw 16 jarige zoon dus een bestelbon tekent voor een nieuwe Porsche, kan je dat op basis daarvan dus aanvechten om nu maar een voorbeeld te nemen. Het koopcontract is dan niet rechtsgeldig wegens de handels onbekwaamheid.
|
Ik weet wel dat een minderjarige niet handelsbekwaam is;
maar we weten beiden dat een minderjarige toch rechtsgeldig een pakje chips kan kopen in een winkel ....
ik geloof goed dat een intern reglement van een of meerdere banken niet toelaat dat minderjarigen op eigen houtje een aantal zaken afhandelen op financieel vlak,
maar ik zou wel eens willen weten of het illegaal is;
met andere woorden: ik wil een wettekst zien of een ernstige link.
Verder acht ik het wel mogelijk dat de ACW-leiding een campagne heeft gevoerd om vers geld binnen te halen: koop je kleinkind zo'n aandeel en een spaarboekje, en wij storten 250 b fr extra op zijn rekening ...
(ik heb zo ooit een spaarboekje geopend voor een eigen kind, maar dan bij een 'gewone' bank ...)
Afijn, 't heeft allemaal geen belang hoeveel er zijn, of ze minderjarig waren ... de tsjeven zijn aan zelfbediening aan het doen; de sossen doen mee wat hun geld zit voornamelijk bij Ethias.