argumenten om uw kind niet te laten dopen
Goedendag aan allen,
we hebben een kind (6j) dat nog niet gedoopt is, maar omdat mijn vrouw wil dat het zijn eerste communie doet, moet het gedoopt worden.
Nu heb ik mezelf laten ontdopen in de nasleep van de pedofilie-schandalen. De reden was de manier waarop de RKK met deze problemen omging.
Ik wil dus niet dat mijn kind zijn eerste communie doet of gedoopt wordt. Mijn vrouw wil dit wel, in de eerste plaats om haar ouders niet te kwetsen (haar pa zit in de kerkfabriek, dus dat zegt genoeg). Ze zal dit echter niet toegeven. Haar argument is dat de kleine op een katholieke school zit (nl de school waar ik gezeten heb en waar ik tevreden over was) en sowieso de voorbereiding zal meemaken. Gans het jaar wordt daarnaar toegeleefd, en dan zou hij het moment suprême moeten missen.
Een andere school is geen optie wegens vriendjes.
Ik zou een lentefeest willen, waar ik ook een zinnige invulling wil aan geven (dus niet zomaar een "leeg" betekenisloos feest.
De redenen waarom ik niet wil dat hij gedoopt wordt zijn o.a.:
1. de manier waarop de Kerk omgaat met de slachtoffers van de pedofilie is weerzinwekkend. Ik wil niet dat mijn kind in een organisatie stapt die de slachtoffers van haar pedofiele leden zo behandelt.
2. de standpunten van de kerk over het condoom en de gevolgen in Afrika.
3. ...
Eigenlijk zou het eerste argument al moeten volstaan. Zijn er nog argumenten?
(het doet er niet toe of ik geloof of niet, het gaat me om de RKK)
|