@Gwylan
Ik heb geen Belgisch nationalistische visie. Deze haalt trouwens hier niet eens de kiesdrempel.
Ik ben voorstander van een onverwijlde oplossing van de communautaire problematiek want elke andere aanpak speelt in de kaarten van de perverse machtsbastions. Het is niet prettig om vast te stellen dat bijvoorbeeld bij Ethias en Arco nog niet de minste sanering is doorgevoerd en dat dezelfde mensen bescherming blijven genieten ondanks de uitslag van de verkiezingen. Doordat ze door de overheden borg staan blijft het moreel risico hier tieren, evenals in onze banksector.
Dat hier geen oplossing komt, en ook niet in andere landen, is uiteraard omdat er niet één oplossing is maar velen met elk verschillende paden om er toe te komen. Beter is te spreken van de nood aan blijvende aanpak van problematieken in plaats van te spreken over problemen en oplossingen.
Wat mij betreft is de beste aanpak niet om meer democratie te hebben maar eerder een beleid met gebruik van volmachten. Persoonlijk ben ik voorstander van een sociaal-liberaal beleid met het nodige realisme voor de soevereine schuldcrisis.
De oplossing die ik zie is dat Bart De Wever premier wordt. Ik wordt echter beschouwd als een N-VA forum op een politiek forum als ik dit echter naar voor schijf.
Go figure.
We zijn hier nog niet aan het einde van onze politieke crisis maar vooralsnog is er nog geen braindrain op gang.
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
|