Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Als ze opgestart raakt, en europa schiet het akkoord omtrent de begroting niet af (iets wat ik hen zowieso niet zie doen omdat dit een slecht signaal geeft naar de financiele markten en de begroting nu ook weer niet catastrofaal is)
|
Er zit voor 700 miljoen "opbrengsten" uit fraudebestrijding in de begroting.
Dit wordt niet aanvaard door Europa (nattevingerwerk).
Ze hebben de nucleiare taks van 500 miljoen Euro al ingeschreven in de begroting, alsof ze die al in handen hebben. Nochthans heeft Premier Leterme en zijn volledige Ministerploeg een akkoord onderschreven dat Suez "slechts" 250 miljoen Euro moet betalen gedurende de volgende 10 jaren. Deze contractbreuk kan nooit goedgekeurd worden wegens onwettelijk!
11,3 miljard Euro om tot een tekort te komen van 2,8% tov BBP wordt ook niet aanvaard door Europa omdat geen rekening is gehouden met de tegenvallende economische groei en de steeds hogere rentelasten waartegen wij moeten lenen. Economen schatten dat er minstens 5 miljard Euro extra moet bespaard worden.
Ook vrees ik dat de structurele maatregelen niet ver genoeg gaan, niet genoeg domeinen betreffen, velen pas in 2016 of later in werking treden etc.
Indien je deze maatregelen vergelijkt met de andere pigs-landen dan is dit too little and too late.
Daarbij, er zijn geen buffers opgenomen voor de borgstelling van 130 miljard Euro waaraan wij bloot staan.
Deze begroting krijgt mijn inziens geen goedkeuring van Europa.
Vergeet niet dat de begrotingscontrole pas over 3 weken plaatsvindt en iedereen verwacht dat wij as maandag de 6% rente op belgisch schuldpapier gaan overschrijden. De realiteit zegt dat het eerder een kwestie van dagen dan van weken is om van 6 naar 7 te gaan. Dit is de grens waarbij het ECB en IMF hun intrede doen en éénzijdig maatregelen opleggen.
In die kontext moet je ook bekijken waarom een aantal onderhandelaars geen Minister wensen te worden.
Het zou mij niet verwonderen dat Di Rupo "plots" gezondheidsproblemen zou krijgen en moet afzien van het premierschap (Steve Bunga Bunga heeft hem dat reeds voorgedaan). Indien hij de afkorting "FGTB" hoort krijgt hij reeds koude rillingen.
Dit akkoord gaat niet over schuldafbouw, maar schuld doorschuiven. Enfin, we hebben nu een regering voor 2 jaar, waarna dezelfde miserie herbegint. In die 2 jaar zal geen enkele maatregel van het huidige regeerprogramma effectief worden. We behoren nu definitief tot de Zuid-europese sfeer. Geen plaats meer voor België bij Nederland, Duitsland, Scandinavië, Oostenrijk. Intriest. Bijkomend hebben we een staatshervorming die op zich niets oplost, zelfs het BHV akkoord niet, als ze al ooit in besluiten omgezet wordt. Verder hebben we geleerd dat PS bepaalt welke Vlaamse partijen in de federale regering zetelen en dat een Vlaamse minderheid best kan, een franstalige minderheid niet. Deficit van België. En de koning wordt lijstduwer van PS. Help !