Los bericht bekijken
Oud 27 november 2011, 13:33   #22
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
de instalatie kost inderdaad 180miljoen euro
is toch wervelend bed ? indaver hun oude instalatie was een fluid bed
of zit ik mis ?
aan groenestroomcertificaten alleen zal het langer duren
eer men deze terug verdiend heeft! maar als je de stortprijs voor aanlevering restafval 135€/ton vervuild slib 275€/ton
daarbovenop telt ? is dit toch vrij snel terugverdiend?
Sorry voor de spraakverwarring: fluid bed = wervelbed. De oude installaties van Indaver zijn van het roosteroven of draaitrommeloventype

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
we hebben een tijdje geleden navraag gedaan om bij ons een verticale zuil windmolen te plaatsen welke niet mocht
nu komen er op onze hallen inverter tech zonnepanelen voor kostprijs van 500000€
als ik het goed heb levert dit +- 70000€ certificaten per jaar op
gedurende 20jaar
ik heb hier vraagtekens bij ????
wie gaat daarvoor opdraaien
Troost u, u bent niet de enige die hier vraagtekens bij stelt. Als ik dagdagelijks met de wagen rondrijd en zie hoe grote loodsen van bedrijven volgelegd worden met PV panelen dan word ik ook nijdig. De particulieren met zonnepanelen wordt veel verweten (dat ze zorgen voor een toename van de elektriciteitsprijs), maar de echte schuldigen zijn diegene met een groot dakoppervlak zoals bedrijven.
Van sommigen bedrijven is het zelfs zo dat de zonnepanelen op hun dak meer oplevert dan het product dat er gemaakt wordt onder 'dat dak'. Andere bedrijven kunnen zelfs nu hun dak 'verhuren'.

Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 27 november 2011 om 13:44.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden