Los bericht bekijken
Oud 27 november 2011, 17:31   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Welke maatregelen heeft u genomen?

Er wordt veel gezegd over schulden en euro en rentes en recessie en werkloosheid en belastingen en duurder worden van het noodzakelijke, maar wie heeft er eigenlijk ook wat gedaan om er niet mee de dupe van te worden?
Dus voor diegenen die dat deden: wat heeft u zoal gedaan?
Om met mijn geval te beginnen:
- mijn bankrekening is nog enkel het korte termijn verdiende volgens de verwachte uitgaven.
- mijn spaargeld zit in edelmetaal.
- een voorraad van alledaagse zaken die iedereen nodig heeft.
- een voorraad voedsel dat een paar jaar bewaart.
- reserves voor dingen die regelmatig aan vervanging toe zijn.
- een stock van kledij dat het meest slijt.
- reserve lampen, aanstekers, kaarsen, plakband, mobiel zonnepaneeltje en een mechanische wekker.
- ook de huisdieren hebben eten voor een jaar vooruit.
Dit zijn allemaal simpele zaken die weinig kosten en waar nu gemakkelijk aan kan worden geraakt en netzogoed nu als later kan worden gekocht. Als we geen supermarktenrun analoog aan bankrun zien dan is het gewoon een concentratie van deze uitgaven gevolgd door geen uitgaven geweest. Ik hou de discipline aan om deze stocks stelselmatig aan te vullen zolang er geen beterschap in zicht is.

En een tweede vraag:
Voorziet u voor uzelf moeilijkheden (of hebt u die al) vanwege de crisis? Zoals werk, inkomen, kosten enz?
Om opnieuw het voorbeeld te geven: mijn inkomen wordt onzeker. afwisselende weken werkloosheid ongeweten op voorhand (ttz de vrijdag voordien ofzo).

Kwestie ook van ideeen op te doen. Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend geworden dat we vergeten dat ze er zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden