Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
Een heel goede vraag en dit is eigenlijk de kern van deze discussie. Kijk, als je echt "de" partner van je leven hebt gevonden, dan heb je geen behoefte meer aan iemand anders. Ik heb dat geluk gehad.
Je moet heel kieskeurig zijn in de keuze van je levenspartner. Heel wat mensen trouwen veel te snel en om de verkeerde redenen. Het moet klikken hé.. en op alle punten moet het klikken. Ik ben een voorstander van eerst eens een jaar samen te wonen en dan pas te trouwen.
Fred.
|
Ik vind dat erlijk gezegd nogal simplistisch/kortzichtig en een vorm van cirkelredenring.
Kijk even meegaand in die redenering.... wat als je dan na x-aantal jaren toch iemand zou tegenkomen waar het ook plots mee zou klikken ?
Moet je dan tot het besluit komen dat je levenspartner toch niet 101% de juiste was want anders had je dt geveol toch niet moeten hebben bij die ander ?
De meeste koppels die jouw mening erop nahouden zullen er eveneens een strikte set beperkende regels op nahouden opdat bovenstaande dilemma nimmer hoeft voor te komen.
( Vergelijk het ook met de vroegere ethiek ivm gehuwden en de maatschappelijke restrictieve regels )