Los bericht bekijken
Oud 29 november 2011, 14:40   #22
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er staat alweer iets in de krant over roken:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111129_007

titel: 'Roken in het bijzijn van kinderen verbieden'

Voor mij is het duidelijk: het moest al lang verboden geweest zijn.

Daarbij is het niet zo belangrijk dat elke overtreding onmiddellijk opgespoord moet worden. Er staat immers ook niet op elke boerenwegel een flitscamera om de snelheidslimiet af te dwingen.

Maar simpelweg als signaal !

Nog wat tekst uit het krantenartikel:
't Is al erg als ik doorgaans hier de posts zie en lees maar dit is echt wel erover.
Snap goed dat als je dat echt vind en dat als dat er komt dat je eigenlijk je recht op klagen verbeurd verklaard he! Niet enkel persoonlijk maar als volk.
Er wordt hier gemekkerd over al de regeltjes en betuttelingen (denk aan verkeersveiligheid bv) maar dat mag ineens wel, meer nog dat 'moet' er al lang zijn of komen...!??
Dus als een gek rijden op de openbare weg en andere mensen en kinderen (inzittende van wagens) in gevaar brengen dat mag maar roken niet want dat verhoogd het risico op ziektes...?!

We steken ons vol met frisdranken, slachtafval (fastfood steekt daar de kroon in doorgaans) en ademen zware metalen in dagelijks maar een sigaretje ho maar!
We geven meer en meer die laatste vrijheden die we hadden op en vinden het nog normaal ook blijkbaar. Maar ja ons zelf de illusie inpraten dat wij hier vrij zijn is blijkbaar wat ons "red" en ons leven zo "ongelofelijk goed" maakt he.

Als dit er door komt is ,niet enkel wat mij betreft, het hek echt wel van de dam en moet ik sommige toch gelijk gaan geven de totalitaire politiestaat loert echt wel om de hoek.
Maar ja ondanks de vele waarschuwingen en de laksheid door het ontbreken van enige ruggegraat bij het menselijk slachtvee gaan die kunnen zeggen "wir haben es nicht gewusst".

Proficiat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden