Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Het enige dat er mis is met de idee van Daarkom is dat het een Vlaams-Marokkaans Culturenhuis wordt genoemd. Dat had natuurlijk NL ipv VL moeten zijn.
Voor de rest lijkt mij de samenwerking van Nederlandstaligen met Naffers in BXL een strategische asset.
Weer iets anders dan de Engelstalige Vlaamse tv voor apatische witneuzen.
Gaan de provincialen onder ons nu huilen omdat er een Nederlandstalige in Brussel woont? Heel veel goeds heb ik niet over Bert te vertellen, maar als iets voor hem pleit is dat ie pontificaal in ZIJN hoofdstad woont.
Maar goed, dat past misschien niet in het psychologische concept van de arme Vlaming als slachtoffer van die gemene Franstaligen.
De graaicultuur die oa Berts' investering mogelijk maakt wordt overigens door alle Vlaamse bestuurspartijen in stand gehouden tot op de dag van vandaag. En dan zie ik toch liever iemand naar Brussel trekken (tsja jongens, Brussel is duur voor jullie) dan jankend de provincie in vluchten.
|
Het enige wat mis is, dit soort initiatieven zijn totaal overbodig, er zijn al genoeg actoren die zich op cultuur en uitwisseling richten, volgens de verklaringen doen alle vzw's die al subsidie krijgen dit, dus hoeft Bartje niets te vertegenwoordigen en al zeker niet Marokko.
Die tegenstellingen tussen Walen en Vlamingen is vooral politiek in stand gehouden, onder de bevolking leeft dit niet, evenmin ziet de bevolking de riante woonst van Bertje aan Brussel als bewijs van integer zijn, maar misschien is dat soort redeneringen typisch Hollands?
Want dat ben jij toch wel een beetje!