Los bericht bekijken
Oud 1 december 2011, 14:55   #195
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb nergens over een "groot aantal" gesproken, beste. Gelieve u ervan te onthouden mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet erg netjes. Ik heb u er eerder al op gewezen dat èlk onrechtmatig ontslag er eentje te veel is.
U heeft inderdaad niet gezegd dat er een groot aantal mensen uit de publieke sector ontslagen werden, dat kan ook niet, omdat het niet gebeurt. Dat is mijn punt juist. In de privé gebeurt dit wel. Ondernemingen in moeilijkheden gaan mensen ontslaan, zelfs als ze bekwaam zijn, puur om economische redenen. Maw wat ik zeg is dat zelfs een contractueel bij de overheid veel en veel veiliger zit dan in de privé. (Wat betreft kans op ontslag). Ik zou zelfs durven beweren dat een lager loon het gevolg zou kunnen zijn van een kleiner risico. Als ik een job heb waar ik het risico loop om volgend jaar ontslagen te worden, dan wil ik een risico dekking. In die redenering is een hoger pensioen voor ambtenaren ook niet rechtvaardig.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 december 2011 om 14:56.
stuyckp is offline