Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Neen.
|
Ja, de Van Dale is wel degelijk de norm voor nederlands. Als u weigert de norm te respecteren dan kan u evengoed beweren dat 2+2 gelijk is aan 5. Bijgevolg is deze discussie ten einde. Ik ga niet verder in op uw belachelijke woordspelletjes.
Ontrouw is, volgens de Van Dale het volgende:
1on·trouw de; v(m) gebrek aan, het schenden van trouw
2on·trouw bn, bw niet trouw aan belofte of overeenkomst
We schenden elkaars trouw niet, we houden onze beloftes en overeenkomsten. Ik zie niet in op welke manier wij ontrouw zouden zijn volgens de algemeen geldende definitie van ontrouw.
Nogmaals, in veel relaties is er een belofte van monogamie en inderdaad, in deze relaties staat ontrouw gelijk met seks met anderen. Aangezien, om de een of andere reden, monogamie wordt gezien als de belangrijkste belofte, kunnen hier relaties over vallen. Wij vinden het absurd om onze relatie te beëindigen over iets leuks.
Mocht ze echter stelen, liegen over drugsmisbruik, liegen over de pil of andere
belangrijke zaken
die een cruciaal verschil kunnen maken, dan zou ik dit ook zien als ontrouw. Ik kan haar vanaf dat moment immers niet meer vertrouwen.
Echter, seks met iemand anders wanneer we niet samen zijn, vind ik niet belangrijk. Ik heb een leuke tijd gehad op een moment dat we niet samen waren. Of het nu karten, feesten, gamen of seks was maakt geen wezenlijk verschil.