Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kristruyers
Ik herstel mijn eerdere mening van het dadelijk afbreken van de muur naar: De muur moet ZO SNEL MOGELIJK WEG , maar er lijkt (is niet BLIJKT) momenteel geen andere mogelijkheid te zijn, omdat het gevaar dreigend is. ....Het verder afwerken van de betonmuur wordt misschien beter stilgelegd, want uiteindelijk moet deze toch verdwijnen.
|
Ik denk dat een grote dikke hoge betonmuur het enige is dat wat soelaas zou brengen in dat gebied. De bevolkingsgroepen zijn zodanige rivalen geworden, en de toestand bij de palestijnen zodanig slecht (+ als "katalysator" de oorlogszuchtige islam, die de intifada bewerkstelligt) dat een oplossing een utopie blijft. Sharon doet er goed aan om de kolonisten zoveel mogelijk van palestijns grondgebied weg te halen, maar de muur moet ook wel consequent op de grens van 1967 gezet worden. Als men dat van Israël kan verkrijgen, zullen er véél problemen opgelost worden, inclusief zelfmoordaanslagen en vergeldingsacties. Voorwaarde is wel dat de toegangen tot Israëlisch grondgebied nauwlettend in het oog moeten gehouden blijven worden, zo mogelijk nog strenger als nu.