Los bericht bekijken
Oud 4 december 2011, 22:43   #37
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
Ja het gaat de schuld van de werkgevers nog zijn dat hun eisen te hoog legg
Inderdaad. Het kapitaal heeft er als heersende groep binnen het bestaande systeem gewoon belang bij dat er werkloosheid is. En ja, bij een zeer aanzienlijk deel van de vacatures (als ze al écht zijn, want er zijn bedrijven die vacatures publiceren als -perverse- vorm van reclame) zijn de eisen buitensporig, in de mate dat men soms zelfs supermensen vraagt. Ik heb al meerdere voorbeelden meegemaakt in het bedrijf waar ik werk.

Citaat:
en... Wel dan moeten bedrijven verplicht worden een percentage 50+ers te houden.
Vrij verkeer van mensen moet in vraag gesteld worden, het kapitaal voert liever goedkopere vreemdelingen in om vacatures op te vullen. Interim-werk en interim-kantoren moet in zéér ernstige mate gekortwiekt worden zodat dergelijke misbruiken niet langer kunnen, enz...

Citaat:
Brugpensioen moet sowieso verboden worden voor de niet-intense arbeidsberoepen.
Mee eens.
Citaat:
Werklozen krijgen genoeg kansen, wat een gezever is dat nu.
het gaat helemaal niet over "kansen geven". het gaat over het feit of je werklozen aan hun lot overaalt (met of zonder uitkering) of als je ze deftig bijstaat in scholing en/of solliciteren. Worden werklozen nu VERPLICHT om van maandagmorgen tot vrijdagavond zich te scholen, te solliciteren (onder toezicht/begeleiding/hulp/...) al dan niet in combinatie met gemeenschapsdienst in ruil voor een welvaarstvaste voldoende hoge uitkering? NEEN!

Citaat:
Bedrijven leiden je gratis op,
In wat voor droomwereld leef jij??? Dergelijke gratis opleidingen zijn een kleine minderheid.
Citaat:
je kan van de gemeenten een gratis cursus nederlands krijgen enz.
Natuurlijk, jammergenoeg zelfs, bedoeld om vreemdelingen te helpen. Want voor vreemdelingen is niets te duur. Liberaal-democratuur = vreemd volk eerst.
Citaat:
Ik ben niet voor dwangarbeid, enkel: wie binnen het jaar geen werk heeft verliest zijn uitkering.
En dat is klinkklare, populistische onzin.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden