Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2004, 07:29   #5
Thomas O'Malley
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Ik vind het zeer moeilijk om dit zonder emoties te beantwoorden (ik heb trouwens de videos niet bekeken, net zoals ik ook indertijd de onthoofdingen door alqaeda niet wilde bekijken. er hangt een sensatie luchtje aan, en dat kan ik niet hebben als het over menselijk leven gaat). Ik ben bijlange niet oer conservatief, maar heb een zwak voor de abortus kwestie. Het menselijk wezen wordt immers gevormd van bij de bevruchting. Uiteraard ben ik ook niet blind voor de realiteit, maar ik pleit toch tegen een verregaand verbod op de meeste gevallen van abortus. Persoonlijk zou ik de bevruchte eicel ná innesteling een levend wezen durven noemen. Pas op, dit steunt op geen enkele wetenschappelijke basis, het is puur persoonlijk aanvoelen.
Dat was ook de bedoeling. Ikzelf ben er nog niet helemaal uit vanaf wanneer de vrucht omschreven kan worden als menselijk leven.

Je spreekt iets eerder ook al over het feit dat je tegen abortus bent in de meeste gevallen. Welke gevallen zijn dan de uitzondering? En wat maakt die gevallen zo bijzonder dat ze voorrang krijgen (vanuit jouw optiek) op een jong en ongeboren mensenleven dat geen enkele kans kreeg?
Thomas O'Malley is offline   Met citaat antwoorden