Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2004, 08:52   #9
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas O'Malley
Dat was ook de bedoeling. Ikzelf ben er nog niet helemaal uit vanaf wanneer de vrucht omschreven kan worden als menselijk leven.

Je spreekt iets eerder ook al over het feit dat je tegen abortus bent in de meeste gevallen. Welke gevallen zijn dan de uitzondering? En wat maakt die gevallen zo bijzonder dat ze voorrang krijgen (vanuit jouw optiek) op een jong en ongeboren mensenleven dat geen enkele kans kreeg?
Bij verkrachting, levensgevaar van de moeder, of ongeneeslijke ziekte van het kind, zou het moeten toegelaten zijn. Eventueel ook nog vóor innesteling zonder reden, maar zelfs dat heb ik liever niet. Ik weet het, sommigen zullen zeggen, een kind dat verwekt is uit verkrachting, heeft dat dan minder recht om te leven? Tja daar zeg je iets. Moeilijk om op te antwoorden dat wel. Wat je wel kan zeggen, is dat een kind dat verwekt is uit een normale relatie, er gekomen is owv de liefde van twee personen. Bij een verkrachting is het pure brute willekeur, het kind is dus "toevallig" gekomen en niet omv liefde. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Wat ik wel weet is dat het niet normaal is dat een kind als een hompje vlees wordt beschouwd gewoon omdat het zich nog �*n mama's buik bevindt, en dat het gewoon mag verwijderd worden. Het is moord.