Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Nee, hoor!!!!
Jantje moet enkel maar kijken naar de Ijzeren Rijn, de uitdieping van de Schelde, het wegenvignet voor vrachtwagens, de oorlog tussen de havens, het beleid in verband met loodsen op de Schelde, enz...
En Jantje weet dat het water tussen Vlaanderen en Nederland veel te diep is om beide overeen te laten komen.
De economische belangen botsen, de cultuur is te verschillend, de taal is te verschillend, de mentaliteit te verschillend, zelfs de politieke belangen zijn te verschillend.
Vaak word er gedacht dat beide samen een eenheid kunnen vormen, maar eens ze samen een beslissing moeten nemen, komen steeds weer de verschillen boven.
Als men vandaag Nederlanders en Vlamingen samen een regeerakkoord zou laten maken, dan zouden ze die nog niet rond krijgen binnen de legistratuur van de te vormen regering.
|
Deze discussies zijn zinloos:
die Ijzeren rijnlijn is al lang functioneel aan Nederlandse en Belgische kant, maar nog niet aan Duitse kant,
link:
http://www.nvregiovenlo.nl/go/184
van de schepen richting Antwerpen en Gent wordt 27,5% afgehandeld door Nederlandse loodsen en 72.5 % door Vlaamse loodsen,
link loodsen:
http://www.google.nl/webhp?sourceid=...2&bih=813&bs=1
Rotterdam en Antwerpen werken trouwens samen met elkaar op havengebied.
link samenwerking:
http://vorige.nrc.nl/economie/articl...er_samenwerken
De rest van uw opmerkingen zijn behoorlijk discutabel.
Ik zeg, ondanks de verschillen zie ik een verregaande samenwerking wel zitten.
U zegt, vanwege de verschillen is een verdergaande samenwerking niet mogelijk.
Dit is het verschil tussen ons.....