Los bericht bekijken
Oud 6 december 2011, 20:56   #1057
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind het belangrijk om te weten of dit inherent is aan de islam in het algemeen, of inherent is aan bepaalde stromingen binnen de islam, of helemaal niet inherent aan de islam.
Dat antwoord werd als duidelijk door verschillende bronnen gegeven.

Het is inherent aan de islam, met name bij de Soenieten.

Citaat:
Daarover gaat onze discussie toch.
Dat is dan geen kwestie van "welke paus" dat is een kwestie van bestaat dit binnen het christendom in het algemeen of enkel binnen bepaalde stromingen.

Ik zal ook een voorbeeldje geven, misschien dat je het dan begrijpt.
"Het discrimineren van vrouwen is inherent aan het christendom, want vrouwen zijn uitgesloten voor het priesterambt".

Dit klopt niet. In de katholieke kerk worden vrouwen uitgesloten voor het priesterambt, maar in de anglicaanse kerk niet.
Dit klopt wel. Want in het christendom zitten er ook katholieken. Dus kun je zeker stellen dat binnen het christendom vrouwen niet hetzelfde ambt kunnen hebben als mannen. Ook al is dat niet zo in elke stroming. Als we spreken over het christendom, dan omvat dat alle stromingen.

Citaat:
Die link toont aan dat er moslims zijn die geen probleem hebben met het kindhuwelijk en dat er moslims zijn die wel een probleem hebben met het kindhuwelijk.
Die link heeft het over Soennitische wetten. Kan het nog islamitischer?

Citaat:
De betrouwbaarheid van die eerste bron heb je zelf in twijfel getrokken in je vorig bericht, en je tweede bron toont aan dat er moslims zijn die geen probleem hebben met het kindhuwelijk en dat er moslims zijn die wel een probleem hebben met het kindhuwelijk.
Ik heb helemaal niks in twijfel getrokken, waar blijf je het toch halen? De tweede bron toont duidelijk aan dat het weldegelijk inherent is aan de islam. Er wordt verwezen naar Mohammed himself om een kindhuwelijk te verantwoorden... komaan zeg.

Citaat:
Je negeert wel de bronnen die ik je gaf.
Welke bron heb ik genegeerd? Geen enkele!

Citaat:
Waarom zou ik dan nog een bron geven?
Voor je eigen geloofwaardigheid?

Of omdat ik er nu al tien keer naar gevraagd heb en je jezelf nogal wat leugenachtig ten toon spreidt door je eigen beweringen niet te willen hardmaken. Je argumenteert duidelijk met leugens.

En dat voor iemand die van zichzelf zegt dat het zoeken naar de waarheid belangrijker is dan het eigen gelijk.

Laat me niet lachen jij.

Ik heb er nu tien keer naar gevraagd en je hebt ze niet gegeven. Je duscuteert oneerlijk, duidelijk met leugens. Ik zie geen andere reden waarom je die bron niet wil geven.

Proficiat.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden