Los bericht bekijken
Oud 7 december 2011, 12:01   #2
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
...dan zou ik aanmoedigen tot een grondige herstructurering van de weinig beschermde Vlaamse zuil.

Eerst: het wegkwijnend VB dumpen. In de plaats een solidaristische partij, partij2, de liberalen van het VB kunnen bij het N-VA gaan. Dan zou ik de linkse Flamingante partijen oproepen om een partij te starten, partij3, zodat ook diegenen die het vies vinden om op N-VA of partij2 te stemmen, ook hun stem aan de Vlaamse Beweging kunnen geven. Die drie partijen zou ik dus samen een kartel laten vormen: het suggereerde Forza Flandria, maar dan vrij van het slechte imago van het VB.

Verder zou ik ook de Vlaamse beweging centraliseren: de jeugd gaat één lijn af van VNJ & NJSV -> NSV -> partijpolitiek of andere bewegingen, de linkse Flamingante partijen kunnen hun eigen lijn uitstippelen. Deze groepen moeten goed in mekaar geïntegreerd worden, zodat er goede Vlaamse vorming komt van de jeugd, zonder enig hiaat.

Voor de volwassen moet er een hele Vlaamse zuil uitgebouwd worden, te beginnen met het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, een ECHTE Vlaamse vakbond, een eigen Vlaamse krant, en misschien nog het belangrijkste van allemaal: een eigen tv-zender. In plaats van blijven te zagen over de 'rode media', zou ik zeggen dat Vlaams-nationalisten met een hoop geld zelf beter media zouden moeten oprichten.

Er zijn werkelijk een groot aantal Vlaamse organisaties die eerder naast elkaar en tegen elkaar lijken te werken, in plaats van samen te werken. En de enkele organisaties die wel lijken samen te werken, ogen meer als rekruteringsmachines voor het Vlaams Belang.

Maar ja, ik ben geen Vlaams-nationalist, en de huidige wanorde kost de Vlaamse Beweging elke kans om haar doel te bereiken. Niet dat ik dat zo erg vind...
Weet je wat het grootste probleem is? De V-partijen halen nu in de peilingen bijna de helft van de stemmen en vele Vlaams-nationalisten rekenen zich nu al rijk. 'Iedere dag Di Rupo I levert ons weer extra stemmen op, dus bij de volgende verkiezingen halen we die 50% met de vingers in de neus. Dus we gaan nu ineens toch niet moeilijk meer beginnen doen, zeker?', is de gedachtegang bij velen.
SDG is offline