Los bericht bekijken
Oud 7 december 2011, 22:24   #7
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik zit in een kleine discussie met een hopeloos iemand. De persoon in kwestie leeft in Servië, dat door Paypal geblokkeerd werd. Paypal aanvaardt geen kredietkaarten uit dat land, waardoor internationaal elektronisch betalingsverkeer vanuit dat land erg moeilijk wordt. Visa-kaarten gebruiken bvb de systemen van Paypal (voor sommige toepassingen toch). Ik beweer dat er wellicht systemen bestaan om die ban te omzeilen. Maar ik moet mijn punt tegenover hem nog hardmaken.

Omwille van omstandigheden is het werken met bankoverschrijvingen eveneens een weinig realistisch iets. Commissies van en naar dat land lopen makkelijk op tot boven een derde van het overgeschreven bedrag.

Ik zoek dus alternatieve betalingssystemen om zulke bans en boycotten te omzeilen. Systemen die bij voorkeur geen gebruik maken van paypal of van andere erg grote internationaal bekende tussenpersonen. De vriend wenst veelal kleinere online aankopen uit te voeren. In theorie zou die vriend per post ook cash geld kunnen opsturen zodat ik zijn aankopen zou kunnen maken. Maar dat is een oplossing die weinig privacy laat voor hem, en die - al bij al - weinig elegant is.

Ik zoek dus een elegante oplossing die paypal kan omzeilen. Gooi daarom uw (meer of minder bekende) betalingsverkeersagenten in deze draad te grabbel.

mvg,

Andy
gebruik virtueel geld zoals linden dollars of bitcoins?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden