Los bericht bekijken
Oud 8 december 2011, 20:26   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wim De Vilder, 'journalist' bij de Volledig Rode (of moet het Rotte zijn?) Televisie, verdient het om wegens incompetentie ontslagen te worden. Als men als journalist zich niet aan de feiten houdt en bewust de woorden van de geïnterviewde compleet verkeerd samenvat om deze in discrediet te brengen, verdien je niet om bij de publieke omroep je brood te verdienen. Iedereen heeft vanavond in het journaal kunnen zien hoe hij de woorden van BDW in zake de index totaal de nek omwrong. Gelukkig wist BDW dit gekonkel te corrigeren! Het is gewoon een schande dat zo iemand nog politieke interviews mag afnemen.
Inderdaad, nog nooit heb ik een journalist zulk een zware beroepsfout bewust zien maken als Wim De Vijlder deze avond in het nieuws van 19.00 uur. Ik nodig iedereen uit om dit te checken op www.deredactie.be. Het was gewoon crapuleus en dat schrijf ik in volle besef dat dit een vrij zware term is. Maar een mildere term vind ik hier niet toepasselijk. Die kerel hoort eens flink op zijn plaats gezet te worden. Het is overigens niet de eerste maal dat ik dat ventje die truc zie toepassen. Vorig jaar heeft hij er zich ook aan bezondigd. Jammer genoeg kan ik mij de preciese omstandigheden niet meer herinneren, behalve dan dat ik stom verbaasd er zat op te kijken. Hij had deze maal evenwel buiten de waard gerekend. Bart De Wever is onvoorstelbaar alert en nog vóór De Vijlder zijn zin helemaal had afgemaakt schoot zijn gesprekspartner bliksemsnel terug met een scherpe waarschuwing dat hij niet moest proberen zijn woorden te verdraaien. Wat De Vijlder ons deze avond heeft laten zien is een van de meest opvallende uitingen van arrogante en ongeneerde VRT-partijdigheid. Typisch voor Walgië.