Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere
Heb jij op de Dewever gestemd?
Ik wel; ik ben nog altijd tevreden met de manier waarop hij de onderhandelingen heeft gevoerd. Of hij eruit is gestapt of eruit is gezet, zal me eerlijk gezegd worst wezen (ik heb daar mijn mening over, maar ik was er niet persoonlijk bij)
Ik ben nog altijd overtuigd dat Dewever een echte (dixit Reynders) hervorming van Belgie wou.
Dat hij niet wou meestappen in een zoveelste compromis a la belge strekt hem, wat mij betreft, tot eer.
Kloten; dat is wat we nu nodig hebben.
Wat jij over hem denkt, is uw zaak natuurlijk. Maar stellen dat de man geen verdiensten heeft, terwijl zijn partij op alle niveau's, behalve federaal, beleidsverantwoordelijkheid neemt en daarbij met alle partijen samenwerkt, lijkt me nogal een bewijs van een dogmatisch denken al la 'Wat Dewever is, Vals is'
Gelukkig lijken nogal wat mensen op dezelfde lijn te zitten als ik, als we peilingen mogen geloven tenminste.
Nogmaals, 't is de verdienste van Di Rupo dat hij vanuit zijn perspectief een zo geslaagd akkoord uit de brand wist te slepen voor zijn gemeenschap; kloten heeft die man.
Maar men mag BdW niet verwijten dat hij hetzelfde wou doen voor zijn gemeenchap. Laat staan dat men hem mag verwijten dat hij zou moeten meegaan in het plan Di Rupo voor 2 staatssecretarissen en een paardekop.
De ganse Vlaamse politiek valt ten prooi aan een polarisering rond de figuur Dewever. Spijtig.
Maar aan de andere kant; machtig gespeeld van de PS.
|
Voor mij is di Rupo niet geschikt om Eerste Minister te zijn. Niet omdat de man niet bekwaam zou zijn, maar omdat hij onvoldoende Nederlands kent. Magnette daarentegen, die zag ik wel zitten.