Discussie: Isolationisme VK
Los bericht bekijken
Oud 10 december 2011, 10:26   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het VK heeft zich geïsoleerd in Europa. Niet iedereen in Groot-Brittannië is er blij mee. De vrees is dat het VK zich gedwongen zal zien zich terug te trekken uit de EU. Waarom?

De actie van Camerom om niet mee te gaan in de plannen van Merkozy was gericht op de belangen van de Londense City.

Maar als de meeste beslissingen aangaande financiële regelingen met gekwalificeerde meerderheid worden genomen, kan het VK er door zijn geïsoleerde positie geen rem meer op zetten. Dan komt het VK voor de keuze te staan om uit de EU te stappen of alsnog in te stemmen met Merkozy.
Ik wil er op wijzen dat het VK een veto gesteld heeft tegen een EU-overeenkomst.Dit betekent dat nu alle "willende landen" een soort van bilaterale overeenkomsten gaan sluiten omtrent hetgeen ze afgesproken hebben....

Dit grapje zal NIET gewaardeerd worden binnen de EU....Het lijkt een beetje op een verwend kind.Alsof menig ander EU-lid NU al geen fenomenale inspanningen doet om in "de club" te zitten....

Doen alsof een Nationale regering alle bevoegdheden over alle domeinen geheel autonoom zal beslissen ....dat is al decennialang een verouderd concept......Groot-Brittanie heeft mee de akties van het IMF gesteund toen,in de jaren tachtig snoeihard opgetreden werd in verschillende Latijns-Amerikaanse landen ........
(ik zal het maar niet over Irak,Afghanistan,enz..hebben )

Ik zal niet nalaten regelmatig te spotten met de EU,maar anderszins,met de EURO,dat schitterende instrument, valt niet te spotten....daar moet aan gewerkt worden....continue!

Wie niet mee wil.....out!

Laatst gewijzigd door kelt : 10 december 2011 om 10:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden