Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
alboreto: uw inzichten zoals je hier aangenaam uit de doeken gedaan hebt beperkt zich blijkbaar tot een cursus psychologie, waarin je zonder bewijsvoering beweert dat mensen die zeggen dat 10km/u harder rijden op de autosnelweg niet noodzakelijk moet leiden tot een stijgende mortaliteit, dat die mensen dus gewoon hun sublibido volgen en daar passioneel over zitten te prediken. Volgens mij is uw stelling zeker niet bewezen integendeel.
|
Opnieuw een mooie stropop.
Verveelt dat niet?
Ik probeer het nog eens uit te leggen.
Vervang als denkoefening eens 'km/h' door 'promille' in al uw postings.
Dan zult ge een idee krijgen hoe ik tegen u aan kijk.
Citaat:
Wel je bent hier natuurlijk even op het verkeerde been gezet. Er zijn mensen die nadenken over al die dingen, maar die weigeren het evidente van sommige beweringen klakkeloos te aanvaarden. Dus op die manier is dat wel een passie. Maar zoals je nu begrijpt is onze passie niet 130 rijden, maar onze passie is bewijzen wanneer een marketing klopt of niet klopt
|
Klopt de marketing dan van alcohol achter het stuur?
Want met uw grafiekjes en redeneringen kunt ge even goed 'aantonen' dat ook rijden met een paar promille meer geen problemen geven.
Citaat:
als wij nu de moeite doen, om met eenvoudige statistieken weliswaar, een verband te zoeken tussen de dalende mortaliteit in Belgie en de andere europese landen, en als wij constateren dat belgie het kneusje is, dan is dat geen stropop, dan is dat gewoonweg keiharde realiteit.
|
Klopt, ik heb dan ook nooit anders geschreven.
We (weggebruikers) presteren vrij mediocre tov de andere landen, dat is inderdaad niets om trots op te zijn.
En met mensen zoals jullie die de verantwoordelijkheid bij iedereen behalve de weggebruikers leggen, gaat dat ook niet direct veranderen.
Citaat:
Dus, nogmaals, je hebt hier enkele berichten terug bij hoog en laag beweerd dat je statistieken had die een verband legden tussen minder ongevallen en de dalende snelheid, dus ik wil die statistieken zien.
Nu zit je hier te doen alsof je niets hebt. Ok uw masker valt blijkbaar af ??
|
Paul,
die statistieken zijn vrij te lezen op het internet, dat weet gij even goed als ik, dus het vragen naar die statistieken is vragen naar de gekende weg.
Begin hier alvast eens te lezen:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...t_Snelheid.pdf
Citaat:
Samenvatting
Naarmate er harder wordt gereden, neemt de kans op een verkeersongeval toe, evenals de kans op ernstig letsel. De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren. Zo wordt bij een botsing de letselernst van de inzittenden niet alleen bepaald door de botssnelheid, maar bijvoorbeeld ook door het massaverschil van de voertuigen. Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen). Het effect van snelheids-maatregelen hangt in ieder geval af van absolute rijsnelheden, wegtypen en snelheidsverschillen tussen voertuigen.
|
http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf
Citaat:
Samenvattend kan gesteld worden dat het verband tussen snelheid en de
kans op ongevallen waarschijnlijk het beste met een machtsfunctie te
beschrijven is: de kans neemt steeds meer toe naarmate de snelheid hoger
is. De stijging van de kans op een ongeval bij een bepaalde snelheidstoename
hangt dus af van de snelheid die men als uitgangspunt neemt. Het
is daardoor niet mogelijk in het algemeen aan te geven met hoeveel procent
het ongevalsrisico stijgt bij een bepaalde toename in snelheid.
|
En voor de rest:
google is your friend